Persoonlijke begeleiding
Bij Amplo vinden we begeleiding op maat erg belangrijk. Daarom krijg je een persoonlijke adviseur toegewezen vanaf het moment dat je jouw eerste opdracht aan ons doorgeeft.
Je adviseur
- maakt je contracten aan en volgt ze op,
- biedt duidelijkheid wanneer je vragen hebt,
- volgt je uitbetalingen op,
- en maakt je wegwijs in complexe materie zoals het Kunstwerkattest, auteursrechten, enzovoort.

Zo geef je een opdracht door
Je bezorgt ons de nodige info vóór aanvang van je job! Dat kan via mail, telefoon of je digitale sidekick HelloAmplo.
Last minute
Hoor je toch pas last minute dat je moet gaan werken en zijn onze kantoren dan al gesloten? Geef je opdracht dan zelf door via onze permanentielijn, op het gratis nummer 0800 84 900. Achteraf bezorg je alsnog de nodige info aan je adviseur.
HelloAmplo
Normaal gezien heb je een activatiemailtje voor HelloAmplo ontvangen. Check zeker ook je spamberichten als je het niet meteen in je inbox terugvindt. Het is niet verplicht om deze tool te gebruiken, maar het is erg praktisch voor wie graag digitaal werkt of documenten de klok rond wil kunnen raadplegen.
Tewerkstelling in het buitenland
Houd er rekening mee dat je ons bij een tewerkstelling in het buitenland minstens twee werkdagen op voorhand op de hoogte moet brengen. Zo hebben we tijd genoeg om de extra administratie te verwerken die het land van tewerkstelling vaak oplegt.
Benodigde info voor een contract
● Naam, adres en btw-nummer van de organisatie (of volledige naam, adres en rijksregisternummer indien je voor een particulier werkt).
● Naam en e-mailadres van je contactpersoon.
● Jouw functie.
● De datum of data waarop je de opdracht uitvoert.
● Startuur en eventueel einduur van de opdracht, en/of het aantal uren.
● Factuurbedrag inclusief of exclusief btw.
● De locatie waar de opdracht doorgaat.
● Mogelijke onkosten*.
* Onkosten kunnen we inclusief of exclusief het factuurbedrag verwerken. Dat hangt af van jouw afspraken met de opdrachtgever. Meer info nodig? Vraag je adviseur om raad!
Opvolging van de facturatie
De maandag nadat de opdracht is afgelopen, vragen we bevestiging van je prestatie(s) aan je opdrachtgever(s). Indien ze dit binnen de 48 uur bevestigen, betalen wij je loon op woensdag uit. De opvolging van de factuur nemen wij voor onze rekening, don’t worry.

Van factuurbedrag naar nettoloon
Met je opdrachtgevers spreek je best een factuurbedrag af per uur, per dag of per taak (inclusief of exclusief btw). Afhankelijk van je onkosten (zoals thuiswerkvergoeding, woon-werkverkeer of verplaatsingskosten) en bedrijfsvoorheffing, houd je netto doorgaans iets minder dan de helft van dat factuurbedrag over (voor jobstudenten is dat 75%).
Van dit factuurbedrag moeten namelijk ook alle sociale lasten en andere kosten en aanbetalingen afgetrokken worden, zodat jij wettelijk in orde en verzekerd bent.
Vraag zeker aan je adviseur een simulatie op maat zodra je beschikt over alle details van je opdracht.
Advies nodig?
Kunstwerkattest, kunstwerkuitkering, auteursrechten, prijszetting, werken in het buitenland, of nog iets anders? Amplo kent er alles van, dus vraag maar raak!
Of schrijf je in voor een van onze vele webinars en duik in de topics die voor jou van belang zijn.
Nog meer weten?
Aarzel niet om contact met ons op te nemen!
Wij zijn alle weekdagen ook telefonisch bereikbaar van 8u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 17u30.
Neem contact met ons op!